poniedziałek, 11 listopada 2013

Kora

Dziś bardzo znane ciasto KORA. Z przepisem wielokrotnie spotykałam się na Waszych blogach, w książkach i czasopismach jednak nigdy go nie jadłam. A szkoda bo naprawdę warto! Czuję, że to ciasto zagości u nas w domu na dłużej.
Kora jest smaczna, nie za słodka. Bakaliowe biszkopty przełożone są kremem budyniowym z brzoskwiniami co tworzy bardzo ciekawy smak. Poza tymi zaletami smakowymi ciasto prezentuje się przepięknie :)

Ostatecznie skorzystałam z przepisu: mozaikazycia.




SKŁADNIKI:

 Na ciasto:
  • 10 dkg orzechów - siekanych
  • 10 dkg orzechów - zmielonych
  • 10 dkg rodzynek
  • 10 dkg kokosu
  • 10 dkg cukru
  • 8 białek
  • 4 żółtka 
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia

Na masę:
  • 1 puszka brzoskwiń
  • 2 opakowania budyniu śmietankowego
  • 250 ml mleka
  • 250 ml soku z brzoskwiń (jeżeli ilość soku z puszki jest niewystarczająca - uzupełnić wodą)
  • 2 łyżki cukru
  • cukier waniliowy
  • 4 żółtka
  • 1 kostka masła

WYKONANIE:
Ciasto: 
Białka ubijamy na sztywną pianę, następnie dosypujemy stopniowo cukier cały czas ubijając białka. Dodać żółtka, dokładnie ubić całość. Do masy dodać pozostałe składniki i delikatnie wymieszać. Blaszkę 25 x 30 cm wyłożyć papierem do pieczenia, ciasto podzielić na dwie równe części. Pierwszą wyłożyć do formy, piec w 180 stopniach przez 20 minut. Tak samo upiec drugą cześć ciasta.

Krem: 
Budynie ugotować z cukrem i cukrem waniliowym oraz z żółtkami w mleku i soku z brzoskwiń. Masę wystudzić pod przykryciem, ale nie całkowicie a jedynie do stanu kiedy budyń stanie się letni. 
Mikserem ubić masło na puch a następnie dodawać porcjami budyń. Następną łyżkę dodawać kiedy poprzednia dostanie dobrze wrobiona w masę. 
Brzoskwinie odsączyć, osuszyć na ręczniku papierowym i pokroić w kostkę. Dodać do kremu, całość wymieszać.
Przygotowany krem (3/4) rozsmarować na jednym blacie ciasta, przykryć drugim i wyłożyć pozostały krem
i wstawić do lodówki na kilka godzin. Przed podaniem posypać startą białą czekoladą.


2 komentarze:

  1. Słyszałam o tym cieście, ale nie miałam okazji spróbować.. Wyglada bardzo smacznie, więc może się skusze i upiekę? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też długo go nie piekłam! Teraz mogę tylko polecać, zupełnie inny, ciekawy smak!

    OdpowiedzUsuń