sobota, 9 marca 2013

Kruche rogaliki


Przeglądając Wasze blogi natrafiłam na blog kawa-z-pianka na którym znalazłam wspaniały przepis na super kruche rogaliki bez masła. Z podanej porcji wychodzi jedna blaszka ciasteczek (sugeruję od razu zrobić z podwójnej porcji ponieważ znikają w mgnieniu oka ;) )



SKŁADNIKI:

  • 250 g mąki
  • 30 g cukru pudru
  • 80 g oleju
  • 80 ml letniej wody
  • marmolada wieloowocowa


WYKONANIE:
Z podanych składników wyrobiłam ciasto i odstawiłam do lodówki na około 20 minut. Rozwałkowałam ciasto na okrąg i wycinałam trójkąty. Nakładałam marmoladę i formowałam całość w rogalik. Piekłam w 170`C przez 20 minut.



14 komentarzy:

  1. Mm, pysznie. Też wczoraj miałam 'na tapecie' kruche wypieki.

    OdpowiedzUsuń
  2. o, rogaliki na oleju, takich jeszcze nie próbowałam, świetne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam takie kruchutkie rogaliki. Są pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  4. Rogaliki wyszły pyszne lecz troszkę za słodkie następnym razem dodam mniej cukru. Miałam mały problem, bo ciasto przy rozwałkowywaniu rozwarstwiało mi się, i kurczyło co zrobiłam źle może mi podpowiesz. :)

    Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może faktycznie dodałaś za dużo cukru? 30 g to tylko około 2 łyżki (Aniu może wsypałaś 300 g ??) moje rogaliki nie były za słodkie...

      Pozdrawiam i życzę udanych wypieków.

      Usuń
  5. Hahaha tak faktycznie tak zrobiłam, Ale kucharka ze mnie. Robię dziś rogaliki ponownie bo piątkowe dwie porcje zniknęły w mgnieniu oka.

    Dzięki za przepis. Pa

    Ania

    OdpowiedzUsuń
  6. Mniam....takie mogę jeśc do woli,ja zrobiłam z masą orzechową z przepisów kuchni Lidla wyszły pyszne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) widać mamy podobne gusta bo ostatnio myślałam o zastosowaniu ich "farszu" w tych rogalikach

      Usuń
    2. Ja zrobiłam z nutellą :)

      Usuń
  7. Świetny przepis, bez masła i margaryny! Ciasto dobrze się wałkowało, jako nadzienie dałam przecier z róży :) Czekam aż się zarumienią, oczy już mi się kleją, bo normalnie śpię o tej porze (jest godz. 2 w nocy). Jutro sobota, więc rogaliki będą pyszną niespodzianką dla domowników, a słoiczek z konfiturą uśmiechał się do mnie od tygodnia. Ogromne dzięki za przepis!

    OdpowiedzUsuń