sobota, 6 grudnia 2014

CIASTO Z MASĄ ORZECHOWO-MLECZNĄ

Ciasto w klimacie świątecznym dzięki zawartości bakalii, które zostały nasączone %. Jest to więc ciasto tylko dla dorosłych, bo alkohol jest dobrze wyczuwalny.
Polecam!


Ubić i upiec:
8 białek
20 dkg cukru
30 dkg kokosu
1 łyżeczka proszku do pieczenia



Składniki:
200g orzechów – pokroić
100g rodzynek – namoczyć w alkoholu
1 puszka ananasa – pokroić w kostkę
250g masła
½ litra kremówki
1 ½ łyżki żelatyny
1 cukier waniliowy
1 niepełna szklanka mleka
8 łyżek cukru
8 żółtek

Żółtka + 8 łyżek cukru ubić. Do dużego rondla z gotującą się wodą wstawić garnek (1 ½ litra) i w nim zagotować mleko po czym wlać ubite żółtka i zagotować mieszając od czasu do czasu. Ostudzić. Utrzeć masło, połączyć je z masą żółtkową, dodając: rodzynki, orzechy, ananas. Masę wyłożyć na wcześniej upieczony placek kokosowy. Na górę wyłożyć ubitą kremówkę z cukrem waniliowym i połączyć z roztopioną żelatyną. Udekorować kostkami ananasa.


3 komentarze:

  1. Lucynko
    Od kilku lat taki właśnie tort piekę na moje urodziny. W tym roku też był. Różnica polega na tym, że ja ananas dodaję do kremu, a na bitej śmietanie jest starta gorzka czekolada. Jakkolwiek nie kombinować, to tort jest rewelacyjny. A gdzie zdjęcia świątecznych pierniczków?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pojawią się i zdjęcia pierniczków :)
      Szukam inspiracji do dekoracji, póki co mam same "stare" wzorki więc nie ma się czym chwalić.

      Usuń
  2. Przepraszam Lucynko, zapomniałam się podpisać. Basia S. (sąsiadka).
    Właśnie jestem na etapie dekorowania. Wyżywam się artystycznie. Pierniczki nie są może idealne, ale ja bardzo lubię to robić. W AUCHAN-ie są fajne rzeczy do dekoracji. Wczoraj dekorowałam i wyszło uroczo. Jeszcze dwa wieczory i chyba skończę. Nie wiem czy moje będą dobrą inspiracją, ale jak masz ochotę, to wpadnij. Zapraszam.

    OdpowiedzUsuń